Assessorament tècnic als nivells educatius no universitaris en relació amb l’accés a la Universitat.
Assessorament als òrgans responsables en la confecció de propostes dels tribunals relacionats amb la matèria d’accés a la Universitat.
Promoció i elaboració de tots els estudis, relacionats amb les demandes educatives de nivell universitari per als membres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que li encomanin.
Actualment les funcions de coordinació i programació de les proves d’accés a la Universitat de les Illes Balears són una competència assumida per la comissió organitzadora de les proves d’accés a la Universitat de les Illes Balears, la presidència de la qual és exercida per la vicerectora d’Estudiants i la funció de secretari de la qual és exercida pel director del Secretariat Tècnic d’Accés. Les funcions assignades a la comissió són:
Organitzar, coordinar i convocar les proves de batxillerat per a l’accés als ensenyaments universitaris de grau de la UIB, d’acord amb el que estableix el Reial decret 310/2016, de 29 de juliol, en referència a l’avaluació final de batxillerat.
Organitzar, coordinar i convocar les proves d’accés als ensenyaments universitaris de grau de la UIB per a les persones més grans de 25 anys i per a les persones més grans de 45 anys.
Assumir les tasques que el Reial decret 412/2014, de 6 de juny, atribueix a la comissió organitzadora de la prova d’accés per als més grans de 45 anys a l’article 20.
Establir els mecanismes i procediments més adequats que garanteixin la confidencialitat de les dades obtingudes durant totes les fases de les proves, així com assegurar el caràcter anònim de les dades dels candidats en la fase de correcció i qualificació dels exàmens i en la fase de revisió de les qualificacions.
Determinar les dates de les convocatòries de la PBAU i dels procediments de revisió de les qualificacions, d’acord amb els terminis màxims fixats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
Determinar les dates de les convocatòries de les proves per als més grans de 25 anys i per als més grans de 45 anys.
Designar els tribunals qualificadors, el personal de suport i els professors especialistes de cada matèria.
Construir i elaborar el material de la PBAU en el marc del que disposi l’ordre ministerial anual.
Resoldre les revisions.
Establir els mecanismes d’informació adequats.
Elaborar i publicar unes normes generals per a la realització de les proves, que regulin també les conseqüències del seu incompliment.
Custodiar les actes acadèmiques amb les qualificacions de les proves i heretar la custòdia de les actes de les proves d’accés anteriors a l’efecte de certificació.
Resoldre les sol·licituds de reconeixement d’una fase de les proves dels més grans de 25 o 45 anys.
Les funcions que explícitament li assignen la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 15 de febrer de 2017 per la qual s’aproven les instruccions que estableixen les pautes i els criteris d’actuació per dur a terme les proves d’accés a la Universitat i qualssevol altres que, en matèria de la prova de batxillerat per a l’accés a la Universitat, li assignin la Conselleria d’Educació i Universitat o la UIB.
Actualment, el director del Secretariat Tècnic d’Accés també exerceix els següents càrrecs i funcions específiques:
Secretari de la comissió organitzadora de les proves d’accés a la Universitat: participa en l’execució de les funcions de la comissió juntament amb el Servei d’Alumnes i Títols, que facilita el suport administratiu.
President del tribunal de les proves d’accés a la Universitat.
Secretari de la comissió avaluadora del procediment d’accés per als més grans de 40 anys.
Secretari del tribunal per a l'entrevista de la prova per als més grans de 25 anys.
Assumeix la relació amb els professors especialistes de les diferents matèries de les proves d’accés a la Universitat per als més grans de 25 i de 45 anys i per als alumnes de batxillerat.
Totes aquelles funcions que li encomani la vicerectora d’Estudiants relacionades amb l’accés a la Universitat.